Vandaag kilometer vreten

Vandaag staat in het teken van kilometer vreten in Canada en een beetje mijlen vreten in Amerika, want we gaan weer terug naar de states vandaag. Na het ontbijt zijn we om 08:00 vertrokken uit Banff. De weersomstandigheden waren niet optimaal te noemen, was het gisteren nog het zonnetje. Nu sneeuwde het en kwam de temperatuur net boven nul. Het sneeuwen heeft ongeveer tot aan Calgary aangehouden vanaf dit punt scheen het zonnetje weer en konden we beginnen aan het eerste saaie stuk rechte weg. Op ongeveer de helft van onze route ligt het plaatsje Pincher Kreek, we hadden gisteren de route zo omgelegd dat we daar langs zouden rijden. Hier was volgens onze reisgids nog een bezienswaardigheid    “Kootenai Brown Village”  Dit was een soort openluchtmuseum, mooie oude gebouwtjes en een heleboel oude meuk. Hier hebben we ook een broodje gegeten en heeft Tjeerd het stuur van Sjaco overgenomen voor de laatste 281 kilometer. Dit laatste stuk gaat weer door de bergen richtig Rooseville waar we de grens weer overgaan. Rond half 5 waren we in het hotel. Hier hadden ze overigens hele vriendelijke BellBoys die voor de bagage zorgden. Even uitrusten op de kamer en toen het dorp ingegaan, dit was ongeveer 1 mile lopen. Whitefish is een mooi gelegen en erg vriendelijk en netjes dorp. De dames hadden weer mazzel want er was een Farmers Market met allemaal groenten en lokale specialiteiten. De aardappel / groenteboer met zijn bolide willen we jullie niet onthouden. Het beessie was van 1947 en reed nog al kon je door de bodem heenkijken tussen de pedalen en de bestuurdersstoel. Voor de innerlijke mens, want er moest ook nog wat gegeten worden kwamen we terecht in de Bulldog saloon.

Oja de Wc van deze Saloon willen we jullie zeker ook even laten zien.

Vandaag hebben we lange rit gehad waar we totaal geen benul van hebben gehad met een mooi einde. Wat de dag ons morgen gaat brengen zien we morgen. Het is alleen hopen op goed weer in Glacier Nationaal Park.