Daar zijn we dan in Banff

Zoals we gisteren al gezegd hadden ging de reis vandaag van Jasper naar Banff over de Icefields Parkway. Vandaag hadden we ook een nieuwe chauffeur of moeten we zeggen chauffeuse. Want lia die reed vandaag, dus de meisjes op de voorstoelen.

We hoopten vandaag weer vanalles te zien en dat hebben we dan ook. Temperaturen varieerden van +15 tot -1 en het weerwisselde af van zon naar regen tot sneeuw afhankelijk van de hoogte waar we ons bevonden. We zijn begonnen bij Sunwapta Falls. Deze waterval ligt in de Athabasca rivier. Deze rivier zullen we blijven volgen tot aan de top waar de gletsjer is. Deze waterval was gisteren buiten ons bereik vanwege wat tekort aan benzine. Uiteindelijk komen we rond 10:30 aan bij de Colombia icefields. Hier zijn we de gletsjer op geweest. De reis hier naartoe ging vanaf het informatie centrum, met iets te klein uitgevallen busje die meer dan een miljoen dollars per stuk kosten, aldus de chauffeur die ons er naar toe bracht.Toen we terug kwamen van de gletsjer waanden we ons even in China. Tjeerd maakte al een grapje tegen de chauffeur  “Welcome to China”, de chauffeur viel bijna in katzwijm van het lachen. Er waren namelijk volgens 10 bussen met chinezen los gelaten. Wij waren dus mooi op tijd. Vervolgens wilden we ook onze hoogtevrees even testen op de Sky bridge. Deze glazen overhang hangt z’n 300 meter boven de kloof. Vanaf dit punt zijn we weer begonnen aan de afdaling naar Banff. Uiteraard moesten we Lake Louise ook nog even aan doen. Wat een mooi plaatje gaf dit meertje, maar wat ook weer  een toeristische plekjeWaarschijnlijk kwam dat ook omdat het zondag was en waarschijnlijk er ook veel locals waren voor een zondagmiddag wandeling.  Omstreeks 18:00 waren we in onze slaap locatie waar we twee nachten blijven. Hier hebben we ook gegeten. Het eten was goed de bediening vriendelijk en de koks stonden te zingen en te dansen in de keuken. Waarschijnlijk zitten we hier morgen weer, maar daar morgen meer over.

3 gedachten over “Daar zijn we dan in Banff

1. Ha Sjaco en Tjeerd en dames, hier een gezamenlijke reactie van Vishal en mij. Wat een super prachtige foto’s en wat hebben jullie in deze week tijd al veel gezien. Vooral de glazen brug, de beren, wat een belevenis. Wij genieten hier op een saai kantoor van jullie prachtige foto’s. En nog een tip: de piepschuimenkoelbox, achter de passagiersstoel zetten, dan heb je geen last meer van het piepen. Nog heeel veeeeel plezier. Erna en Vishal

1. Ha collega’s, bedankt voor de goeie tip, alleen dan zal één van de dames in de kofferbak moeten en ik weet niet of dat gaat lukken.😃 Nog veel werkplezier en groetjes uit een schitterend Canada.